האם זה בטוח לאכול עוגה לעתים קרובות במהלך ההריון?

Pregnancy

הכמיהה לאוכל היא חלק מהמסע בכל הנוגע להריון. כמעט כל אם בהריון משתוקקת לאוכל מסוים במהלך תשעת החודשים הללו, וזה יכול לנוע בין משהו חריף לקינוח. התשוקות יכולות להשתנות מיום ליום. לאדם עם מתוק יהיה חשק לקינוח, מה שמוביל באופן טבעי לעוגות ומאפים. במהלך ההיריון יש ויכוחים חריפים על עוגות ומאפים, והדעות חלוקות באופן משמעותי.

אז, השאלה היא, האם אתה יכול להתמכר לתשוקה שלך ועדיין להיות בריא?

האם את יכול לאכול עוגה בהריון?

אחד הדברים שלומדים כשמתחילים לימודי הכנה ללידה הוא שאוכל זה דבר בריא, אכילת עוגות במהלך ההריון בטוחה. אבל, לא מומלץ לאכול את זה לעתים קרובות. כמו בכל דבר אחר במהלך ההריון, אכילת סוג מסוים של מזון במתינות אינה מזיקה לא לך ולא לתינוק שלך. זה אותו דבר גם לעוגה. לאכול חתיכת עוגה מדי פעם במהלך ההריון זה בסדר. העוגות הן די צפופות בקלוריות, מציעות מעט מאוד תזונה, ומכילות סוכר וקמח מזוקק, ושומנים רוויים. הם יכולים גם להגביר את הסיכון שלך לסוכרת הריון. כאשר אתה נוטה לבולבל בעוגה, זה נחשב למזיק. זה מתאים גם למאכלים אחרים.

לדברי הרופאים, בולמוס מזון אינו בריא למרות התשוקה. תקופת ההיריון שלך מחייבת אכילת מזון בריא כחלק מתזונה מאוזנת שתבטיח תזונה מיטבית לך ולתינוקך. מזונות מאוזנים ומזינים מאפשרים לגוף שלך להתמודד עם דברים כמו בחילות בוקר הנלוות להריון, אבל הכי חשוב, להזין את הקטן שגדל בתוכך. הרבה מים הם גם מהות, שכן הגוף שלך צריך מים כדי להחליף את הנוזלים שאבדו במהלך בחילות בוקר.

מדוע עלי להימנע מאכילת עוגות במהלך ההריון?

ישנם כמה סיכונים בריאותיים ידועים הקשורים באכילת עוגה במהלך הריון. אנשים אחרים שעברו הריון עשויים לומר לך להימנע מאכילת עוגות. ייתכן שהם התמודדו עם כמה בעיות עם משקל או עלייה ברמות הסוכר בדם. עם זאת, הרופאים לא מציעים לך להפסיק לאכול עוגות. במקום זאת, התעמלו בזהירות, כפי שהייתם עושים בזמן שאתם אוכלים כל דבר מלא בסוכר, ויכולים להוסיף כמה קילוגרמים נוספים.

סיכון לזיהום: במהלך ההיריון, הגוף שלך עובר שינויים רבים, אחד מהם הוא מערכת החיסון שלך. ישנה היחלשות משמעותית של מערכת החיסון, מה שמציב אותך בסיכון גבוה יותר לזיהום. זה נכון גם לזיהום ממזונות אחרים. אפילו עוגה תוצרת בית עלולה לשאת חיידקים כמו סלמונלה, E.coli, טוקסופלזמה או אחרים. בלילת עוגה יכולה לשמש כר גידול לחיידקים אם היא נשארת בחוץ זמן רב מדי, היכן שמתעורר סיכון זה. כל אחד מהחיידקים הנכנסים לגופך עלול לגרום לסיבוכים חמורים.

עלייה לא בריאה במשקל: שינוי נוסף שעובר הגוף שלך הוא עלייה במשקל. הרופא שלך יעקוב אחר העלייה במשקל שלך לאורך כל ההיריון כאשר הגוף שלך מסתגל לתוספת המשקל הגדלה בתוכך. במהלך ההריון העלייה במשקל בריאה, אך רק ממזונות בריאים ומזינים.

עוגות וקינוחים נחשבים בדרך כלל לקלוריות ריקות שמציעות ערך תזונתי מועט או ללא ערך תזונתי בזמן אריזה על הקילוגרמים, מה שגורם לעלייה לא בריאה במשקל במהלך ההריון. עלייה לא רצויה במשקל עלולה להוביל לסיבוכים אחרים כמו כאבי גב מוגברים וכאבי ברכיים בשלבים המאוחרים של ההריון, ואף אחד לא רוצה להחמיר את המצב ממה שהוא כבר.

עדיף להימנע מעוגות, אבל לקבל חתיכה מדי פעם כדי לספק את התשוקה זה בסדר. אם אתה עולה במשקל יותר ממה שאתה צריך במהלך כל שליש, הרופאים מציעים להימנע מקינוחים או ג'אנק פוד. זה רק כדי להבטיח שלא תוסיף יותר מדי קלוריות כי אתה יכול להעלות רק כמה קילוגרמים בכל שליש.

צריכת אלכוהול: אלכוהול הוא אחד החומרים שאינם נחשבים בטוחים לבריאות תינוקך. חלק מהעוגות מכילות חומרים אלכוהוליים כמו רום כדי לשפר את טעם העוגה. למרות שרווחה הדעה שבישול מנטרל אלכוהול במזון, עשויים להיות עקבות שלו בעוגה. אלכוהול יכול לחצות את השליה ולהוביל לסיבוכים אצל התינוק. זה יכול גם להוביל למוגבלות מולדת וללידה מוקדמת, אז תחשבו פעמיים על להגיע לחתיכת עוגה שיש בה אלכוהול.

תוספים לא בריאים: כמה תערובות עוגות ועוגות שנרכשו בחנות עלולים להכיל תוספים מזיקים בצורת תוספת טעמים ומשפרי טעם. הם עשויים להכיל גם חומרים משמרים. אלה מתווספים בדרך כלל למוצרי המדף כדי לגרום להם להחזיק מעמד זמן רב יותר. הם יכולים להכיל גם סכרין, שיכול לחצות את השליה ולהשפיע על העובר.

עם כל הגורמים הללו שיש לקחת בחשבון, עדיף לאכול חתיכת עוגה טרייה אם מתעוררת החשק. אם אתם קונים ממאפייה או חנות, קחו את הזמן לשאול את המאפייה לגבי אלרגנים אפשריים, תוספים, אלכוהול ומידע תזונתי על העוגה.

ניווט מהיר

מתכונים אחרונים

עוגות יום הולדת

"הבחירות המובילות לעוגות יום הולדת ידידותיות לילדים: חגיגה מתוקה לילדים" מבוא: יום הולדת של כל ילד הוא

lemon cake

עישון ותזונה

הצרכים התזונתיים של מעשנים ושל לא מעשנים אינם שונים בהרבה. מעשנים זקוקים ליותר ויטמין C בכל יום